Cita-Cita , Angan-Angan



Dulu masa kecil nak jadi pramugari sebab boleh naik kapal terbang .
Macam seronok je .

Bila dah besar sikit , darjah 4 .
Nak jadi doktor pakar bedah .
Sebab seronok . Nak tolong manusia .
Cita cita tu stay sampai form 3 .

Naik je form 4 , ambil aliran akaun . Sikit banyak mengubah cita cita aku tu . Terus down taknak jadi doktor pakar bedah . Sebab tak amik sains . Nak jadi akauntan , tapi macam tak best . So , takde hala tuju . Berfikir nak jadi apa . Cita cita . Hmm . Last , aku tetapkan yang aku nak jadi Dr . Tak kisahlah Dr apa tapi for sure bukan Dr yang kerja dekat hospital tu . Psychologist pun okay jugak kut :2

Itu cita cita .

Angan angan ? Akukan suka berangan . Sebab bukan kena bayar pun kalau nak berangan . And paling penting takde sape halang . Kalau boleh satu hari nanti , bila aku dah berjaya nanti , benda first yang aku nak buat ambil anak angkat dari mana mana rumah anak yatim . Kiranya satu rumah tu aku nak jaga , nak tolong . Lantak korang lah nak faham ke tak . Lepas tu aku nak buka satu agensi Haji&Umrah . Aku nak hantar orang pergi Mekah tunaikan Haji and Umrah . Alang alang aku bantu siapa yang sepatutnya dah kena pergi tapi tak berkemampuan . Itu angan angan kedua aku .

Aku suka baking . So aku ada jugaklah pasang angan angan nak bukak bakery . Seronok kut kalau ada bakery sendiri . Boleh buat kek ke apa apa lah sendiri . Main tepung . Hahaha . Seronok woi . Ada satu hari tu , Ntah macam mana aku boleh terdetik dalam hati yang aku nak pergi Palestin or Syria satu hari nanti . Nak bantu orang kat sana . Nak perang dengan dorang lawan Israel . Ini soal islam . Agama kita . Aku nak tolong orang islam dekat sana . Kalau boleh nak mati syahid :) Allah janjikan Syurga untuk orang yang mati syahid ni . Besar ganjarannya . Jom rebut reramai .

Setakat ni tu je kut yang mampu aku angan angan kan . Moga angan angan aku ni jadi kenyataan satu hari nanti . Hahaha berangan lagi . Okay .





Psttt aku nerbes ni esok nak amik result SMA . Dah redho je ni .
Hati semakin pulih dari luka tapi masih meninggalkan kesan dan mengambil masa yang lama untuk hilang .

xoxo
Syaii
19January2014
0528am

No comments:

Post a Comment