End



2013 ? Azam baru , semangat baru , hidup baru . No more cry , no more tears . No more sadness . InsyaAllah . Tutup buku lama buka buku baru . Kenangan pahit manis 2012 sentiasa ada dalam ingatan . Just ambil iktibar dan pengajaran daripada tahun 2012 . Yesss :)

2012 mengajar aku banyak erti kesabaran . Macam macam dugaan diberi . Terlalu banyak . Daripada hal sekolah , asrama , kawan , keluarga , hati , perasaan . Semua diuji . Satu satu masalah datang . Bila satu masalah selesai , masalah lain pulak yang datang . Kadang kadang masa tu terasa macam nak bunuh diri . Tensyen sebab banyak sangat masalah . Yaaa , tapi bila difikir balik dugaan tu datang daripada siapa ? Allah kan ? Kenapa dia uji ? Sebab dia nak tengok tabah ke hambanya hadapi ujian yang diberi . Dia nak tengok pada siapa hambanya datang minta pertolongan bila dalam kesusahan . Kadang kadang bila dah berdoa , tapi masalah still ada , aku ambil benda tu dalam sudut positif . Mungkin Dia nak aku banyakkan berdoa padaNya .

Kadang kadang aku menangis sebab problem problem tu . Menangis sebab kenapa aku yang kena tanggung beban tu . Menangis kenapa aku yang diuji macam tu . Berat dugaan yang aku hadapi . Tapi aku tahu aku kena tabah . Sebab yaaa bukan aku sorang je yang ada problem . Kan ?

Diam tak diam , semua masalah tu selesai . Bersyukur sangat . And tak sangka 2012 berakhir dengan pantas . Terlalu pantas . Terlalu banyak kenangan 2012 yang aku dapat . Yeahh never forget the memories . Pahit manis masam masin kelat payau semua ada . And the fact is aku sorang je yang rasa semua benda tu . Aku sorang =='

2013 , please make my dreams come true . No more cry , no more tears , no more sadness . No more ok ?


With that ,
Syeraa

No comments:

Post a Comment